Založ si blog

Štátna karanténa – opatrenie bez logiky

Počas celého korona obdobia som na Slovensku a viac menej dodržiavam prístup zvolený a aplikovaný  predstaviteľmi štátu. Mnoho z opatrení  sa mi zdá prehnané až nezmyselné, ale ako tak sa podľa nich správam. Prešlo už niekoľko mesiacov a „číselká“, ktorými sa Tlačovkový premiér vlády tak rád oháňa, sú podľa mňa priaznivé natoľko, že by bolo vhodné sa vrátiť k pôvodnému spôsobu života a pripraviť sa na ďalší podobný atak, naučiť sa s nákazou žiť. Mám však príbuzných, ktorý sa celé toto obdobie nachádzajú v cudzine a už by aj chceli navštíviť svoju vlasť a tak som sa rozhodol naštudovať a pochopiť možnosti návratu podľa aktuálneho právneho stavu. Vyhľadal som si štátnu stránku www.korona.gov.sk a v jednotlivých sekciách som hľadal informácie k návratu zdravého občana do svojej vlasti. Z príslušného nariadenia a jej interpretácie na stránke som pochopil, že občan SR je pri návrate z cudziny považovaný za riziko dovlečenia a šírenia nákazy a tak po prekročení hraníc ide do štátnej karantény, ktorej cieľom je túto domnienku vyvrátiť alebo potvrdiť. Teda navrátilec je otestovaný a v prípade negatívneho výsledku, k čomu sa predpokladá 4-5 dní v zariadení tohto režimu, navrátilec pokračuje v 14 dňovej karanténe v domácom prostredí. Samozrejme môže ostať aj v štátnom zariadení, ak nechce, aby karanténou bola postihnutá aj rodina v spoločnej domácnosti. Toto pravdepodobne už všetci vedia a som presvedčený, že väčšinu populácie napadla alternatíva, pri ktorej sa navrátilec pri prekročení hranice preukáže „čerstvým“ testom s negatívnym výsledkom na COVID 19, čo by úplne logicky malo odbremeniť štát (finančne, organizačne a pod.), teda by sa preskočila štátna karanténa, nakoľko existencia negatívneho testu dáva logickú možnosť takto postúpiť vo „vývojovom diagrame“ nakresleným štátom. Túto možnosť bral ako samozrejmosť aj môj príbuzný v cudzine a takýmto spôsobom chcel navštíviť Slovensko. O tejto možnosti však na tejto štátnej stránke nie je žiadna zmienka. A tak som si na stránke našiel telefonicky kontakt (0800 221 234), na ktorý som sa v pracovný deň  a potom aj cez víkend dovolal (nechcel som prvý krát uveriť vlastným ušiam) a s ženským hlasom som rozoberal takýto návrat na Slovensko. Ženský hlas hneď pochopil, že sa vo svojom dopyte snažím zistiť ako sa dá vyhnúť štátnej karanténe. Bez toho, aby som nejako do detailov popisoval prípad s negatívnym testom z cudziny, mi povedala, že štátnu karanténu nemusia absolvovať iba osoby, ktoré sa preukážu konkrétnymi diagnózami ako sú srdcové choroby, onkologický pacienti a podobne. Negatívny test medzi týmito výnimkami nebol a preto aj s negatívnym testom z cudziny ide navrátilec do štátnej karantény. Priznám sa, že som bol takým vysvetlením prekvapený a rovnako bol prekvapený aj môj príbuzný, ktorý sa už chystal testovať a plánoval cestu na Slovensko. Samozrejme, že všetko zrušil a pri porovnaní opatrení, ktoré zažíva v cudzine so stavom u nás, len neveriacky krútil hlavou. Je pre mňa paradoxom (je to najslušnejší výraz), že našinec pracujúci v cudzine si vybaví test s negatívnym výsledkom a ten je v cudzine rešpektovaný, ale pre predstaviteľov Slovenska je takýto test z cudziny iba nepotrebný zdrap papiera a radšej nútia svojich občanov k pobytu v zariadeniach, v ktorých je pravdepodobnosť ochorenia na danú nákazu väčšia, ako kdekoľvek inde. Ak je takýto prístup, porušujúci ústavné práva občanov, ktorý je proti logike obsiahnutej v samotných opatreniach a o „sedliackom rozume“ ani nehovoriac, je ťažké byť proti úvahám, že sa to celé podobá fašistickej diktatúre.

Čo potrebuje štát a čo chce Matovič

18.03.2020

V nedeľnej televíznej diskusnej politickej relácii zo dňa 06.03.2020 sa predstaviteľ OĽANO vyjadril v zmysle prípravy opatrenia, aby sa v budúcnosti nestalo, aby mafiánske politické strany rozkrádali štátny rozpočet a majetok. Sám Igor Matovič sa pred tým vyjadril v podobnom duchu, teda aby v budúcnosti nedošlo k nejakému zneužívaniu exekutívnej moci nezodpovednými [...]

Volebný proces a jeho výsledky

17.03.2020

Voľby do národnej rady SR z konca februára sú už za nami a občania rozdali politickým zoskupeniam karty podľa svojho uváženia. Výsledky volieb môžu niesť prívlastok „Prekvapujúce“, ale ktoré svojim spôsobom také v minulosti neboli. Víťazom a to celkom jednoznačne, sa stalo hnutie OĽANO. Keďže najvyšší predstaviteľ tohto hnutia často na stránkach tohto [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Štatistiky blogu

Počet článkov: 3
Celková čítanosť: 6959x
Priemerná čítanosť článkov: 2320x

Autor blogu

Kategórie